Noțiuni introductive
1. Durata campaniei: Start campanie 23 MAI 2024 , ora 10:00, stop campanie 28 MAI 2024, ora 21:59, ora României.
2. Numele campaniei va fi dezvăluit pe 22 MAI, la ora 21:30, pe pagina La primul bebe. Pentru o bună desfășurare, fiecare licitație va include #numelecampaniei.
3. În săptămâna destinată campaniei nu se postează altceva decât licitații și postări administrative despre campanie; orice alte postări vor fi șterse.
4. Cum poți participa: oferind produse noi sau într-o stare foarte bună, servicii sau experiențe (de ex.: o întâlnire la cafea; o plimbare cu motocicleta) spre licitație, achiziționând produse, servicii, experiențe scoase la licitație și donând direct în cont.
5. Vom numi ”vânzător” persoana care postează în grup o postare-licitație, oferind spre licitație un produs, serviciu sau experiență. Denumirea este generică, vânzătorul nu vinde, ci oferă produsele, banii mergând către cauză, doar prin contul Asociației.
6. Vom numi ”cumpărător” sau ”câștigător” persoana care oferă suma cea mai mare până la închiderea campaniei.
7. Termen de plată: Membrii au responsabilitatea de a-și urmări licitațiile și de a onora costul lor. Pentru acest lucru, asumă-ți termenul de plată de 9 IUNIE 2024.
8. De ce să participi? Este o ocazie să faci activ parte dintr-o comunitate care are impact social (până în prezent am impactat viețile a peste 1 milion și jumătate de copii); să-ți reamintești că fiecare are nevoie de o rază de lumină în viața lui și că tu poți fi acea lumină în viața unui copil, unei mame care are nevoie de o șansă la o viață mai bună; să-ți faci cunoscută afacerea, pasiunile și să-ți promovezi serviciile și produsele în rândul celor peste 250.000 de membrii ai comunității, făcând, în același timp, o faptă bună. Valoarea produselor cumpărate în licitație se transformă într-o donație pentru cauza susținută.
Cum cumperi sau oferi produse, experiențe sau documente la licitație?
1. Ce trebuie să conțină postarea: o SINGURĂ fotografie sugestivă*, hashtag-ul campaniei, descriere, câte persoane pot câștiga, cum se decide câștigătorul, preț de start (recomandăm un preț de start cât mai mic), modalitatea de transport / cine plătește transportul și termenul de predare (ATENȚIE: schimbul de produse se face în maxim 4 luni de la data efectuării plății și transmiterii dovezii către vânzător). Licitațiile cu mai mult de o fotografie vor fi șterse. Dacă ai nevoie să prezinți mai multe fotografii, o poți face în comentarii.
*IMPORTANT! Fotografia de produs să fie una reală, să redea cât mai exact produsul scos la licitație (în cazul serviciilor, experiențelor, o fotografie sugestivă pentru serviciul/experiența oferit), să nu încalce standardele Facebook. Nu sunt acceptate postările care conțin fotografii 3D sau video.
2. Ca vânzător, asigură-te că produsul tău este în stare foarte bună, responsabilitatea îți aparține. Nu scoate la licitație obiecte foarte uzate* și menționează foarte clar starea lor. Licitează doar produse pe care ai da și tu banii, pe care le-ai folosi. Nu scoate la licitație produse de tipul medicamentelor sau suplimentelor de orice fel, Facebook șterge postările care au mențiuni despre bunurile cu regim special și nu ne putem asuma dispariția postărilor cu licitații active. Postarea trebuie să respecte prezentul Regulament al Campaniei, acesta reglementează condițiile de vânzare și cumpărare. Asociația LaPrimulBebe nu este responsabilă pentru anularea licitațiilor în situația în care acestea încalcă Regulamentul Campaniei.
*IMPORTANT! Nu scoate la licitație lenjerie intimă care nu este nouă (adulți, copii).
3. Cere vânzătorului toate detaliile despre produs sau licitație înainte de a licita. Asigură-te că ai toate detaliile de care ai nevoie pentru a decide achiziția înainte de a comenta, deoarece din momentul în care oferi un preț, ești responsabil să faci achiziția dacă ești declarat câștigător – comentariul tău cu menționarea sumei fiind chiar o ofertă de cumpărare și nu este permisă retragerea din licitație. În această situație, retragerea din licitație încalcă Regulamentul Campaniei și duce la eliminarea definitivă din toate comunitățile LaPrimulBebe.
4. Dacă faci parte din mai multe comunități LaPrimulBebe, ai grijă să postezi un produs pe o singură comunitate.
5. Nu se acceptă spre licitație următoarele: (a) vouchere reprezentând o promoție și/sau reducere, excepție fac voucherele care reprezintă o modalitate de acces/achiziție pentru un eveniment, produs sau serviciu integral; (b) animale de companie; (c) produse și servicii care încalcă prezentul Regulament, produse și servicii care încalcă legislația națională și/sau europeană în domeniu, produse și servicii care contravin reglementărilor Facebook.
6. Nu este permisă promovarea afacerilor de tip MLM. Pot fi scoase la licitație doar produse, fără a oferi sau promova participarea la evenimente, întâlniri sau alte demersuri menite să atragă distribuitori. De exemplu, se poate scoate spre licitație o carte Usborne sau un ulei esențial, dar nu întâlniri sau kit-uri de intrare în sistemul MLM.
7. Nu se acceptă pentru a fi licitate cursuri online/offline, webinarii, întâlniri tematice, evenimente care au ca subiect alăptarea, diversificarea, somnul bebelușului, primul ajutor pentru bebeluși și copii, dezvoltarea socio-emoțională a copilului, adaptarea la grădiniță și școală, educația sexuală sau orice alt subiect adresat în cursurile și programele de pe platformele cursuriparentale.ro și laprimulbebe.ro.
De asemenea, nu este permisă solicitarea adreselor de email, a numerelor de telefon, includerea în postările de licitații a link-urilor către cursuri și evenimente care nu au legătură cu produsul/serviciul licitat și nici menționarea de aplicații sau grupuri de Facebook, indiferent de tipul lor și de contextul formulat în textul licitației.
8. Dacă ai mai multe produse diferite, este necesar să faci o licitație pentru fiecare produs. De exemplu, dacă ai de oferit 2 brățări identice, le poți scoate pe amândouă menționând că vor fi câștigătoare persoanele care oferă cele mai mari 2 sume, dar dacă ai o brățară albă și una neagră, vei face 2 postări, cate una pentru fiecare.
9. Nu este acceptată retragerea dintr-o licitație prin ștergerea postării la care s-a licitat deja sau prin ștergerea comentariului cu sumă. Retragerea din licitație duce la eliminarea din comunitate. Într-o licitație sunt implicați mai mulți membri, retragerea unuia dintre ei afectează mai mulți participanți. De exemplu, cineva care a fost depășit de suma oferită de tine, își poate orienta bugetul către alt produs, iar retragerea ta ar însemna ca el să fie obligat să își dubleze contribuția.
10. Orice modificare sau clarificare în licitații se face prin editarea postării-licitație cu mențiunea (LATER EDIT) înaintea postării, nu în comentarii. Pentru a te asigura că cei care participă activ sunt la curent cu modificările, folosește tag în comentarii pentru a-i anunța că ai făcut modificări în postare. Se acceptă doar editări care presupun oferirea mai multor obiecte/experiențe, nu împărțirea aceluiași obiect sau experiență între mai multe persoane.
11. Pentru a participa la o licitaţie este necesar să adaugi un comentariu nou de fiecare dată când doreşti să oferi o sumă în cadrul acelei licitaţii. Editarea comentariilor nu este permisă. Dacă ai greşit ceva, scrii un nou comentariu pentru a corecta. Nu se iau în calcul ofertele/sumele oferite ca reply la un comentariu. De asemenea, ştergerea oricărui comentariu (sau postări) este interzisă.
12. În ultimele 15 minute de campanie pot licita doar cei care deja au oferit un preț la acea postare de la deschiderea ei. (Nu se accepta noi participanți* la o licitație în ultimele 15 minute dinaintea închiderii).
13. Schimbul de produse se face în maximum 4 luni de la data efectuării dovezii de plată de către câștigător/câștigători.
*excepție fac licitațiile care nu au nicio ofertă până la ora 21:45, ale căror câștigători vor fi validați indiferent de ora la care au făcut oferta
Câștigătorii licitațiilor
1. Asigură-te că ai înțeles termenii licitației și cum se decide câștigătorul sau câștigătorii:
2. Licitație cu un singur câștigător: Oferta cea mai mare, exprimată până la ora 21:59 inclusiv, câștigă.
3. Licitație cu mai mulți câștigători: Cele mai mari X oferte, exprimate până la ora 21:59 inclusiv, câștigă. În cazul în care licitația este gândită pentru a avea 3 câștigători și ultimele 5 cele mai mari sume oferite sunt egale, câștigătorii vor fi desemnați în ordine cronologică, adică primii 3 care au oferit suma respectivă. Următorii 2, dacă voiau să fie desemnați câștigători era nevoie să supraliciteze.
*IMPORTANT! Supralicitarea propriei sume înseamnă doar o încercare de a-ți crește șansele de a fi printre cei X câștigători ai licitației. Dacă dorești achiziția a două sau mai multe produse/servicii menționează clar în comentariu după cum urmează: ”număr produse/servicii x nume produs/serviciu x sumă = valoarea totală” (de ex.: 2 x ședințe de masaj x 50 lei = 100 lei).
4. Licitație cu număr nelimitat de câștigători: Sunt licitațiile în cadrul cărora este specificat că numărul de câștigători este nelimitat. Pot fi licitații în care se donează o sumă fixă pentru o acțiune/un gest specific/ă sau licitațiile pentru documente*. Acest tip de licitații se vor marca de către vânzător cu #PrețFix. Câștigători sunt toți participanții care adaugă un comentariu cu preț unic. Vânzătorul are obligația de a pune documentul la dispoziția celor care au licitat, prin Messenger, fără colectarea datelor personale. Documentul trebuie să fie mai mic de 25 MB. Pentru PDF există soluții de compresie gratuite pe internet. Te rugăm să oferi spre licitație doar documente care îți aparțin, create de tine, fără a încălca drepturile de autor. Dacă oferi întâlniri, training-uri, workshop-uri, acestea sunt permise doar cu un număr limitat de câștigători (max. 50) și cu cele mai mari sume oferite declarate câștigătoare.
* documentele sunt fișiere cu conținut informativ original, scoase la licitație de un vânzător sau de echipa LaPrimulBebe, la un preț fix. Acestea pot fi achiziționate de un număr nelimitat de cumpărători pentru un preț mic. Dacă dorești să contribui la strângerea de fonduri, însă ai un buget mic, achiziționarea de documente îți poate oferi această ocazie.
5. Fiecare vânzător își va declara câștigătorul la licitațiile proprii, comentând la postarea sa cu acest mesaj: “Licitație încheiată. Vânzător [Numele vânzător], câștigător [@Nume Facebook al persoanei care a oferit suma cea mai mare, neapărat cu tag], sumă [oferta cea mai mare]. Aștept dovada plății prin mesaj privat.” În calitate de vânzător, te rugăm să te asiguri că ai cum să faci asta la toate licitațiile tale până miercuri, 29 MAI, la ora 12:00. Vânzătorul nu are voie să înstrăineze bunul/ serviciul oferit în licitație până când nu primește dovada de la câștigător/câștigători. În acest sens, recomandăm ca și bună practică, revenirea la postarea-licitație cu următorul mesaj: ”Tag (nume câștigător), produs/serviciu achitat. Urmează schimbul de produse.”
6. Salvează toate licitațiile la care participi și verifică după încheierea campaniei dacă ești câștigător, chiar dacă nu ai primit tag și dacă a fost declarat corect câștigătorul. Fă calculul tuturor licitațiilor câștigate pentru a face o singură plată în contul Asociației cu numele tău de Facebook scris la detalii. Trimite apoi dovada de plată fiecărui vânzător.
Relații contractuale
Campaniile umanitare LaPrimulBebe sunt guvernate de prevederile codului civil, în ceea ce privește relaţiile juridice care se nasc între vânzător, cumpărător și Asociația LaPrimulBebe.
1. Atât vânzătorul, cât și cumpărătorul acceptă că, urmare a câștigării unei licitații, între părți se nasc relații contractuale, chiar dacă între acestea nu este încheiat un contract în formă scrisă. Astfel, între vânzător și cumpărător se încheie un contract de vânzare, ale cărui clauze se completează cu prevederile prezentului regulament, și își produce efectele de la momentul finalizării campaniei, iar între vânzător și Asociația La Primul Bebe un contract de donație având ca obiect contravaloarea prețului obiectului vândut.
Vânzătorul are obligaţia de a livra produsul și cumpărătorul are obligaţia de a plăti preţul. Conform regulamentului campaniei (care reglementează practic condiţiile vânzării, fiind parte a contractului încheiat) preţul vânzării va fi plătit de cumpărător în contul LaPrimulBebe. Această plată nu naște raporturi juridice între cumpărător și Asociația La Primul Bebe, ci între vânzător (care donează contravaloarea produsului vândut către Asociația La Primul Bebe) și Asociația La Primul Bebe. Relaţia dintre vânzător și Asociația La Primul Bebe este reglementată de prevederile aplicabile contractului de donaţie.
Contractele de vânzare/donație nu se încheie în formă scrisă, iar clauzele acestora se completează cu prevederile prezentului regulament.
2. Asociația La Primul Bebe nu poate fi ținută răspunzătoare pentru starea produsului vândut, nici pentru încălcarea, de către vânzător, a obligației de livrare; asociației nu îi poate fi solicitată nici returnarea contravalorii prețului vânzării, donat acesteia de către vânzător.
3. Asociația La Primul Bebe nu poate semna contracte de sponsorizare în schimbul sumelor donate de cumpărător pentru produsele licitate.
4. Asociația La Primul Bebe nu poate primi sponsorizări în natură din partea persoanelor juridice care doresc să se implice în campanie, întrucât produsele nu pot intra în gestiunea Asociației, acestea fiind tranzacționate direct între vânzător și cumpărător.
Plata
1. Se face o singură plată cu suma cumulată a tuturor licitațiilor, iar dovada plății se va trimite fiecărui vânzător, inclusiv pentru documentele* cu număr nelimitat de câștigători. Dovada de plată nu se postează în comentarii. Scrie neapărat la detalii plată NUMELE TĂU DE FACEBOOK. Ca vânzător, așteaptă din partea câștigătorului dovada de plată, iar apoi poți face livrarea produsului așa cum a fost precizat în licitație. Nu trimite produsul fără să-ți fie prezentată dovada de plată, iar dacă termenul de plată de 09 iunie 2024 este depășit și nu ai dovada de plată, contactează cumpărătorul și apoi echipa LaPrimulBebe la info@laprimulbebe.ro dacă consideri că licitația nu este onorată de câștigător.
* În cazul documentelor scoase la licitație de echipa LaPrimulBebe nu este necesară efectuarea dovezii de plată.
2. Detaliile de plată sau donație:
Asociația La primul bebe, Cod fiscal 33915611 UniCredit Bank
Cont lei: RO59BACX0000001090724000
Cont eur: RO32BACX0000001090724001 (NU îl folosi dacă plătești in lei)
Pentru plata prin Paypal: donez@laprimulbebe.ro
Descriere/ Detalii plata: Numele tau de Facebook, esențial, fără el nu putem identifica plata ta.
3. Nerespectarea angajamentului de plată duce la eliminare.
4. În cazul în care un membru care a realizat plata este eliminat din comunitate pentru orice încălcare de regulament și nu a intrat în posesia produselor, acesta poate trimite mail către info@laprimulbebe.ro și în termen de 7 zile lucrătoare va primi răspuns cu link către profilurile de Facebook ale vânzătorilor.
Impactul Campaniilor umanitare LaPrimulBebe
Asociația La Primul Bebe oferă sprijin informațional și emoțional pentru gravide și mame, la început de drum, prin acces gratuit la grupurile online de suport LaPrimulBebe, prin împărtășirea de experiențe, informații de la specialiști, prin campanii de conștientizare, prin cursuri de educație parentală, ușor accesibile financiar, prin sprijinirea sistemului public de sănătate mamă-copil din România cu ajutorul fondurilor strânse în campaniile umanitare bianuale și îndreptate spre refacerea și modernizarea de secții de pediatrie, prin Sistemul Național de Sprijin al Mamelor BebeBunVenit, dar și prin Programul de Educație Sexuală recent lansat.
Pentru a face lucrurile la cel mai înalt nivel, precum și pentru a maximiza impactul fondurilor strânse în campaniile umanitare am ales să investim.
20% din totalul fondurilor strânse în Campania umanitară sunt investiți în identificarea și verificarea de proiecte noi ce urmează a fi supuse finanțării în viitoarele Campanii umanitare; în monitorizarea lucrărilor de execuție, de implementare a proiectului pentru care am strâns fondurile necesare; în căutarea și fidelizarea companiilor care ne susțin; în timpul alocat identificării și încheierii de noi parteneriate; în actualizarea sistemului de desfășurare a Campaniilor umanitare; în dezvoltarea platformei IT care stă în spatele fiecărei Campanii umanitare; în colectare; în infrastructură IT etc.
Nu avem o baghetă magică, așadar este nevoie de toate aceste investiții, dar și de timp, de înțelegere din partea tuturor, a mamelor implicate an de an în fiecare Campanie umanitară, a reprezentanților din sistemul medical, a oamenilor implicați în implementarea proiectelor. Am creat un material video relevant, pentru ca mamele comunităților LaPrimulBebe să fie informate și despre ceea ce înseamnă implementarea unui proiect, câteva minute din spatele cortinei renovării Secției de Pediatrie a Spitalului Municipal din Moreni.
În ultimii ani am reușit, prin proiectele dezvoltate și prin implementarea Campaniilor umanitare (#LPBPrematur, #EtajulPărinților, #LPBButonulRoșu, #DIAGNOSTIC85, #BunVenit, #VremOM, #PrimaLinie, #MamaAici, #StopUmilinta, #InMemoriamNati, #InchideCercul, #10AniDePrecizie, #CopiiiRomâniei), să avem un impact pozitiv în viețile a sute de mii de copii și părinți. Pentru a vedea fondurile strânse și/sau implementarea proiectelor, dă click pe denumirea fiecărei campanii.